Dag 3....Niagara!

14 augustus 2018 - Niagara Falls, Canada

We maken progressie: vanmorgen was de eerste (ik ;-)) om 05:00 wakker. Hopelijk morgen gewoon op een normale tijd :-)

Vandaag gingen we het hotel verlaten. We hebben alles ingepakt, uitgecheckt en we besloten buiten de deur te ontbijten. Uiteindelijk kwamen we terecht in een restaurantje in het winkelcentrum Square One dat vlak bij het hotel zit.

Na het ontbijt begon onze roadtrip echt! Al was het vandaag maar iets meer dan honderd kilometer.

Ik had gelezen dat we onderweg langs een schattig dorpje zouden komen waar allemaal kleurige huisjes zouden staan dus die zijn we gaan zoeken. Al snel zagen we de Villa Kakelbont achtige huisjes, wat een enorm schattig, gemoedelijk buurtje! Een walhalla voor schilders, zo strak al die kleuren in de lak.

Daarna: door naar de Falls! Al snel kregen we de watervallen in het vizier. We besloten eerst te proberen of we al konden inchecken in ons hotel, dan waren we de auto ook gelijk “kwijt”.

Gelukkig was onze kamer al klaar dus nadat we de koffers boven hadden gezet zijn we aan de wandel gegaan.

Ik had de tickets voor de Niagara Cruise al geregeld op het werk, alsnog moesten we in een lange rij gaan.

Achteraf viel die rij enorm mee want het was echt lopende band werk: hier kan Disneyland nog wat van leren ;-)

We mochten als een van de eersten aan boord dus konden we een mooi plekje uitzoeken. En wat een belevenis was dit zeg, zo gaaf!

We hadden mooie rode poncho’s gekregen waardoor we niet tot het ondergoed nat werden maar mijn make-up zat tot achter mijn oren!

De kinderen genoten ook enorm van het natuurschoon, zo leuk om te zien dat zij ook echt genoten!

Na de Cruise waren we dorstig en hebben we lekker een lokaal biertje geproefd om vervolgens over Clifton Hill naar het hotel terug te wandelen.

Clifton Hill is één groot schreeuwend circus met allerlei restaurants, musea en funhouses. Leuk om gezien te hebben maar niet meer dan dat.

We ontdekten er een supergave ijstent: Sweet Jesus, waar we een verkoelend ijsje genuttigd hebben. Alhoewel ijsJE? Ik koos een Birthday Cake ijsje, compleet met kaarsje, Jerry iets met cookies, cookies en nog eens cookies en de meisjes, hoe kan het ook anders, een unicorn ijs.

Eenmaal in het hotel wilden de meiden zwemmen dus ben ik met ze mee gegaan. Jerry wilde even relaxen op de kamer.

Na het zwemmen zijn we gaan eten bij de Denny’s om vervolgens nog even een avondwandeling te maken naar de prachtig verlichtte Falls.

1. Kees Bikker:
    15 augustus 2018
    Niagara Falls noemt zichzelf ook wel de Honeymoon Capital of the World. Geen idee waarom eigenlijk.