Dag 4...op naar de U.S.A.

15 augustus 2018 - Lancaster, Pennsylvania, Verenigde Staten

Ik had nog niet koud de post van gisteren geplaatst of we konden vanuit onze hotelkamer genieten van het vuurwerk boven de Falls. We hebben de lichten uit gedaan en heerlijk genoten van het schouwspel dat naast de Skylon Tower te zien was.

Daarna was het toch echt bedtijd want we gingen de volgende morgen vroeg op pad.

We stonden dus bijtijds op. In de lobby van ons hotel zit een inhouse IHOP. Jerry en ik kenden dit nog van onze eerdere VS reizen dus daar hadden we wel trek in.

Wat we eventjes vergeten waren was dat de porties exceptioneel groot (en duur ;-)) zijn dus zaten we (zeker de meisjes) al snel bomvol. Gelukkig werd ons een doggybag aangeboden dus onze lunch voor vandaag was al geregeld.

We hadden 550 kilometer voor de boeg vandaag dus we reden vroeg al weg bij het hotel. Op weg naar de USA. Op de Peace Bridge moesten we voorbij de douane. Daar stuitten we op een lange rij auto’s. Na een kruisverhoor werden we door de officier naar een kantoortje gestuurd waar we moesten wachten tot we opgeroepen werden. Uiteindelijk mochten we ons melden bij een balie in een andere ruimte. Na het (blijkbaar ;-)) nodige papierwerk, kregen we onze begeerde stempel...America, beware for the Meinsters! ;-)

Zoals eerder gezegd, zou vandaag een lange rijdag worden. We zijn onderweg een paar keer gestopt voor te eten en te tanken.

Uiteindelijk waren we pas over zessen in Hershey’s. Even iets leuks voor de meiden op deze dag.

We waren eerst wat sceptisch over Hershey’s Chocolateworld maar het was echt wel heel leuk. We begonnen met een 4D film. Dikke lol voor de meiden om vervolgens per karretje de maak van de chocoladerepen van Hershey’s te volgen. Supertoeristisch en hyperamerikaans maar helemaal te gek.

Tegen negenen waren we eindelijk bij ons motel. We zijn gelijk bij de naastliggende Applebee’s aan tafel geschoven. Na een heerlijke maaltijd zijn we weer klaar met de dag. Op naar morgen!