Dag 12....Chatham en Provincetown...Cape Cod

24 augustus 2018 - Hyannis, Verenigde Staten

Klaar voor een nieuwe dag op Cape Cod! Hier krijgen we toch echt wel het vakantiegevoel, hoor!

Na het ontbijt zijn we eerst richting de fishpier in  Chatham gereden. Ik had gelezen dat de meeste vissersboten hier rond het middaguur binnen kwamen en dat het vooral door de zeehonden die daar zitten erg leuk is, dus we besloten onze dag daar te starten.

Eenmaal aangekomen, roken we al een doordringende visgeur. Vanaf een pier zagen we de eerste zeehondjes al rondzwemmen.

De vissersboten lossen hier hun vissen en de zeehonden wachten ze (samen met veeeeeel zeemeeuwen) op in de hoop dat er wat visjes te water raken.

Het was een heel schouwspel. Heel veel vis, heel veel bloed, hongerige vogels en quasi nonchalant rondzwemmende zeehonden (die als er dan een visje hun kant op kwam, deze met hand en tand verdedigden ten aanzien van de brutale zeemeeuwen).

Daarna zijn we naar Provincetown gegaan, P-town noemen ze dat hier in de volksmond.

Eén van de weinige plekken in de USA waar openlijke homoseksualiteit geaccepteerd is. Het is er dan ook een dolle boel, met veel gezellige kunstenaarswinkeltjes, heel veel regenboogvlaggen en mannen in vrouwenkleding kortom dus veel mensen die openlijk uitkomen voor wie ze zijn. Voor ons Nederlanders niet meer dan normaal dus ;-)

We ontdekten een lekker barretje waar kinderen ook welkom waren dus hebben we daar heerlijk even gezeten. De meiden zijn nog even met de voetjes in de zee gegaan en ik heb in een van de vele winkeltjes nog even een souveniertje gescoord, yay!

De meiden waren blijkbaar geïnspireerd door de zeehonden en wilden heeeeel graag zwemmen, dus zijn we lekker aan het eind van de middag nog even een duik gaan nemen bij het hotel.

Nu zitten we na het eten nog heerlijk te genieten op ons balkonnetje. We raden Cape Cod echt aan, zeker na de drukte van NYC is het hier heerlijk toeven!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mirjam Balkenende:
    25 augustus 2018
    Geweldig om je reisverhalen te lezen, inspirerend voor ons om misschien ook een x met Antje naar de U.S. te gaan. Je schrijft heel leuk. Antje doet de groeten aan Ninthe en Fiene😀