Dag 15....terug naar Canada

27 augustus 2018 - Gananoque, Canada

Vandaag stonden we weer bijtijds op. Klaar om onderweg te gaan naar onze laatste bestemming. We hadden flink wat kilometers voor de boeg.

We lieten het navigatiesysteem haar werk doen en werden via een ferryboot geleid. Wat wel weer grappig was, met de auto op een boot! En het scheelde ook nog eens de nodige kilometers. Al snel waren we voorbij de Canadese grens.

Na een aantal stops (om te eten en te shoppen bij Walmart. Yay, korte broeken voor Jerry! ;-)) waren we bij ons resort voor de laatste dagen.

Eenmaal aangekomen daar moesten we wel lachen. Het is echt zo’n seniorencomplex dus we waanden ons al snel tussen de baantjes-trekkende-badmutsdragende-oude-dames (die dan aan Jerry om hulp vragen) en oudjes die Ninthe en Fiene vooral heel schattig vinden en hun tijd doorbrengen op de jeu de boules baan. Echt hilarisch!

Uiteraard werd er conform traditie gelijk gezwommen.

Omdat dit een heel andere omgeving is als de USA, vroegen we aan de receptie of ze een restaurant konden aanbevelen. We kregen een adresje in het centrum van Gananoque door. Deze zochten we dus op. Wat een leuk tentje was dat zeg. Het heette “the Peuple House” en het was inderdaad in de achtertuin van een paars huis. Daar verbouwen  de uitbaters zelf hun groenten en werden de pizza’s in een houtoven gebakken. Tijdens het wachten konden de meiden spelen met een bak met blokken. Nou, ik kan je vertellen dat ze hier meer lol mee hadden dan met de tablets bij de Applebee’s ;-)

En de pizza’s waren verrukkelijk!

1. Kirsten van Excel:
    27 augustus 2018
    Geniet van jullie laatste dagen. Ik zal de reisverslagen gaan missen.