Dag 8....Let’s hear it for New York

19 augustus 2018 - New York City, Verenigde Staten

Hoera! Vandaag gaan we ein-de-lijk naar New York! Hier hebben we alle vier erg naar uitgekeken. 

We ontbijten niet in het hotel maar zoeken (op verzoek van de dames) een Dunkin’ Donuts op. Gelukkig staat hier een kortere rij dan bij die in Amsterdam ;-)

Gelijk bij aankomst spotten de meiden al de M&M winkels dus daar moesten we uiteraard heen! 

Op mijn werk had ik al tickets geregeld voor de Top of the Rock. Wel verwachtten we daar alsnog wel in de rij te moeten dus waren we daar eerst heengegaan. Tot onze grote verrassing konden we gewoon doorlopen! Al snel stapten we in een futuristische lift die ons tot de 67e etage bracht in slechts 43 seconden. 

We genoten van het uitzicht al was het wel wat bewolkt. 

Daarna vervolgden we onze weg, eerst lopend daarna met de metro. Dat was wel weer even wennen; uptown en downtown en al die letters bij al die lijnen. Parijs en Londen zijn makkelijker zeg maar ;-)

We kwamen aan bij het 9/11 Memorial. Enorm indrukwekkend. Zeker als je bedenkt dat we 13 jaar geleden nog bij een grote kille bouwplaats stonden. Tóch blijft dit een beladen plek, altijd weer kippenvel hier. Het riep veel vragen op bij Ninthe en Fiene. 

Onderweg moest er natuuuuurlijk weer een ijsje gegeten worden. Wederom het kleinste ijsje besteld en een knoeperd van een ijs gekregen.

De meisjes wilden ook graag Lady Liberty zien. Dus hebben we de Staten Island ferry genomen. Ook hier was enorm veel veranderd door de jaren heen. 

Hierna zijn we langzaamaan weer richting hotel gegaan, hebben we een snelle hap gegeten en gaan we lekker slapen, op naar nog een dag in de Big Apple!