Dag 7....op naar NYC

18 augustus 2018 - New York City, Verenigde Staten

Vanmorgen hebben we geprobeerd wat langer te blijven liggen. We hoefden pas om 11 uur uit te checken dus echt haast hadden we niet.

Na het ontbijt zijn we in de auto gestapt. Vandaag weer een “rijdag”. We hadden zo’n 400 kilometer voor de boeg.

Onderweg hebben we een pauze gemaakt in Delaware. In de Christina Mall om precies te zijn. Hier betaal je geen Salestax dus (Hollanders als we zijn) hier werd de Build a Bear beer voor de meiden gekocht.

Nadat we het hele beren-ritueel weer gehad hadden, liepen we tegen een standje met ice-balls aan. Uit nieuwsgierigheid hebben we een portie aangeschaft, wat een opmerkelijke gewaarwording. Er komt een stoort van damp uit je mond en uit je neus. Echt lekker smaakt het niet; een beetje ricecrispies-achtig.

We hebben nog verder geshopt voor Jerry voor korte broeken maar zijn niet geslaagd. Hopelijk later in de week wel, in de outlet(?).

We merkten wel dat we echt door verstedelijkt gebied gingen. Doordat het onderweg zo druk was, kwamen we pas na zessen aan in het hotel.

We zijn snel weer even een restaurantje in de buurt gaan zoeken voor een hapje eten. Toen we terug kwamen bij het hotel was het lastig een plekje te vinden voor onze auto, maar lucky us, na een praatje bij de receptie bood de manager van het hotel zijn plek aan!

Later bleek dat er een feest gaande was in het hotel en daarom alles vol is.

Daarna hebben we snel onze was in een wasmachine gestopt. Na bijna een week onderweg begon de schone kleding voorraad toch wel te slinken.

Onderwijl dachten we (ja, dáchten) een drankje te doen in de bar. We waren even vergeten dat dat hier in de States not done is, wanneer je kids mee hebt. “It’s the law, ma’am”.

Met een schone was weer in de koffers, zijn we lekker gaan slapen, morgen een pittige dag in the Big Apple! We hebben er zin in!