Dag 1....op naar Canada!

12 augustus 2018 - Toronto Pearson International Airport, Canada

Vandaag was het dan eindelijk zover! Onze roadtrip Canada/ USA gaat beginnen.

Al vroeg waren we wakker. Na het inpakken van de laatste spulletjes, zijn we vertrokken.

We waren al vroeg op Schiphol want het was maar de vraag hoe druk het daar zou zijn. Druk was het helemaal niet, zodoende stonden we om 09:20 al achter de douane. We hebben eerst even een ontbijtje genomen. De meiden mochten allebei nog een boek uitkiezen en daarna zijn we rustig naar de gate gegaan. Daar duurde het echt lang en we vertrokken uiteindelijk met een uur vertraging.

De vlucht verliep heel rustig. We hadden een eigen personal entertainment schermpje dus zo kwamen we de tijd wel door.

Eenmaal in Canada waren we verrast door de vriendelijkheid van de mensen hier. Allemaal in voor een grapje en een praatje.

Via de douane en de bagageband kwamen we bij de huurauto. Blij verrast zijn we met deze heerlijke ruime SUV.

Jerry had nog wel wat moeite met in een automaat rijden; hij wilde iedere keer bijna schakelen, dus de weg naar het hotel was een avontuur op zich.

In het hotel hebben we onze spullen in de kamer gelegd en vol goede moed naar de shoppingmall hier vlak bij gegaan; eenmaal daar merkten we dat we allemaal toch wel heeeeel moe zijn dus kozen we na twee winkels eieren voor ons geld en zijn neergestreken op een terras bij de “Biermarkt”, waar we lekker van een klein hapje en een groot biertje hebben genoten.

Op de vraag van de “waitress” wat we straks gingen doen, konden we alleen maar antwoorden: slapen. Want dat is wat we na deze lange dag echt gaan doen!

1. Joke Kramer:
    13 augustus 2018
    Wat een top ervaring. Geniet ervan met zijn vieren.
  2. M.Graaff:
    13 augustus 2018
    Mooi zo een dagelijkse verslag van de reis door Canada en de VS. Kijk al uit naar de volgende!
  3. Nanda van Leeuwen:
    Wat gaaf! Veel plezier