Dag 11....Whale watchen

23 augustus 2018 - Hyannis, Verenigde Staten

De wekker ging vroeg vandaag! Al om 06:30 stonden we naast onze bedjes. Om 08:00 werden we namelijk al in de haven van Barnstable verwacht voor de Whale Whatch Cruise.

Een uur later zaten we al in de auto. Omdat we de dag niet kunnen beginnen zonder koffie, werd er eerst een pit-stop pauze ingelast om bij de Dunkin’ Donuts koffie te scoren.

Eenmaal aangekomen zochten we een plekje op. Er werd al aangegeven dat de boot eerst uit de baai van Cape Cod moest varen naar de Stellwagen Bank. Daar waar ze leven omdat daar veel vis is.

Het was best somber weer, achteraf bleek dat ons geluk want de boot was maar voor één derde gevuld.

Aan boord gaat een bioloog mee. Zij zag al gauw de eerste humpback walvis voorbij gaan.

Wat ontzettend gaaf is dit en wat voel je je ontzettend nietig dan op die grote oceaan!

Op een gegeven moment hoorden we iemand roepen: “look, dolphins!”. En ja, hoor, daar zwommen echt heel veel dolfijnen! Hoe gaaf was dat! Volgens de biologe aan boord gebeurt dit slechts bij ca. 15 procent van de afvaarten...lucky us!

De rederij nam echt zo ontzettend goed de tijd om te zorgen dat iedereen alles goed kon zien. Tevens werd er echt rekening gehouden met het welzijn van de dieren. Zo vertrokken we pas als er geen dolfijnen meer rondom de boot zwommen...ik geef maar een voorbeeld.

We zijn al met al vier uur op zee geweest. Wat een toffe ervaring was dat zeg!

Na de tocht besloten we terug te gaan naar het hotel en even een paar uurtjes te chillen en te zwemmen...ook wel eens lekker na al die drukke dagen ;-)

Wat is een bezoekje aan Cape Cod zonder vis? Dat kan dus niet! We zijn heerlijk uit eten gegaan bij Spanky’s Glam Shack en hebben heerlijk (alle vier) vis gegeten. Het weer was omgeslagen dus we konden weer lekker het terras op.

De dagen hier in de USA vliegen voorbij dus zo ook deze dag. Morgen zijn we nog een dag op Cape Cod, hebben we weer een vol programma dus gaan we lekker met een filmpje op bed!!

1. Joke Kramer:
    23 augustus 2018
    Wat een super ervaring, en wat gaaf die walvissen en dolfijnen.
  2. Kirsten van Excel:
    23 augustus 2018
    Leuk om jullie reis te volgen via het reisverslag. Echt een super ervaring.
  3. Bon:
    23 augustus 2018
    Gaaf zeg super leuk alles te lezen! Geniet ervan dikke 💋
  4. Jola:
    23 augustus 2018
    Super! Ik kijk dagelijks uit naar je verslag van de dag!! 😂Zo te zien goed te doen een rondreis met kinderen... 😀